ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ 15-1-2012

 

I.  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ  ΑΘΗΝΩΝ
Η ‘’ΜΑΡΤΥΡΙΑ’’ΤΟΥ Ι.Ν. ΑΓ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΚΑΙ ΜΑΥΡΑΣ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ  ΤΗΛ.210-9928744, 9965063     www.agiamavra.gr             
         15\1\2012   Tεύχος 81¨Ετος 4ο
 
 
Ερμηνεία της θ. Λειτουργίας κατά τον Άγιο Νικόλαο Καβάσιλα
(μέρος α’)
Έργο της θείας Λειτουργίας είναι η μεταβολή των δώρων
που προσφέρουν οι πιστοί –του άρτου και του οίνου- σε
σώμα και αίμα Χριστού. Και σκοπός της είναι ο αγιασμός
των πιστών, οι οποίοι με τη θεία μετάληψη αποκομίζουν
την άφεση των αμαρτιών τους, την κληρονομία της
βασιλείας των ουρανών και κάθε πνευματικό αγαθό.
Σ’ αυτό το έργο και το σκοπό συμβάλλουν οι προσευχές,
οι ψαλμωδίες, τα αγιογραφικά αναγνώσματα και όλα
 εκείνα που τελούνται και λέγονται στη διάρκεια της
Λειτουργίας. Μέσα σ’ αυτά είναι σαν να βλέπουμε σ’ έναν
πίνακα ζωγραφικής ολόκληρη τη ζωή του Χριστού, από
την αρχή ωςτο τέλος της.Γιατί ο καθαγιασμός των δώρων,
 η ίδια δηλαδή η θυσία, διακηρύσσει το θάνατο, την
ανάσταση και την ανάληψη Του, καθώς τα δώρα αυτά
μεταβάλλονται στο ίδιο το σώμα του Κυρίου, σ’ αυτό που
σταυρώθηκε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε. Όσα
προηγούνται της θυσίας, φανερώνουν τα γεγονότα που
 έγιναν από το θάνατο του Κυρίου, δηλαδή την έλευσή
Του στον κόσμο, τη δημόσια εμφάνισή Του, τα θαύματα
και τη διδασκαλία Του. Κι εκείνα που έπονται της θυσίας,
συμβολίζουν την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος στους
Αποστόλους, την επιστροφή των ανθρώπων στο Θεό και
την κοινωνία τους μαζί Του.
Οι πιστοί που εκκλησιάζονται και συμμετέχουν σε όλα
αυτά με προσηλωμένο το νου, γίνονται πιο σταθεροί στην
πίστη, πιο θερμοί στην ευλάβεια και την αγάπη τους προς
το Θεό.Με τέτοιες λοιπόν διαθέσεις αξιώνονται να μεταλά-

 

βουν με κάθε ασφάλεια και οικειότητα.
Αυτό είναι συνοπτικά το νόημα της θείας Λειτουργίας. Ας
την εξετάσουμε τώρα όσο μπορούμε λεπτομερέστερα,
αρχίζοντας μ’ εκείνα που τελούνται στην αγία Πρόθεση.
(Αγία Πρόθεση: Ειδικός χώρος που βρίσκεται αριστερά
από την αγία Τράπεζα, όπου τοποθετούνται (προτίθενται-
πρόθεση) τα δώρα που προσφέρουν (προσκομίζουν-
προσκομιδή) οι πιστοί για τη θεία Ευχαριστία. Εδώ γίνεται
η αναγκαία  προετοιμασία τους από τον λειτουργό ιερέα.
Η ΠΡΟΣΚΟΜΙΔΗ -Τα τίμια δώρα
Το ψωμί και το κρασί που προσφέρουν οι πιστοί για τη
Λειτουργία, και τα οποία συμβολίζουν το σώμα και το αίμα
του Κυρίου, δεν τοποθετούνται από την αρχή στο
Θυσιαστήριο για τη θυσία, αλλά πρώτα τοποθετούνται
στην αγία Πρόθεση και αφιερώνονται στο Θεό σαν δώρα
Τίμια -αυτή είναι πλέον ή ονομασία τους. Προσφέρουμε
στο Θεό ψωμί και κρασί, γιατί αυτά αποτελούν τροφή
αποκλειστικά ανθρώπινη, με την οποία συντηρείται και
εκδηλώνεται η ζωή μας. Γι’ αυτό και πιστεύεται πως, όταν
προσφέρει κανείς τροφή, είναι σαν προσφέρει την ίδια τη
ζωή. Επειδή λοιπόν με τα θεία Μυστήρια ο Θεός μας
χαρίζει την αιώνια ζωή, ήταν φυσικό και το δικό μας δώρο
να είναι κατά κάποιο τρόπο ζωή, για να μην είναι
αταίριαστη η προσφορά μας με την ανταπόδοση του
θεού, αλλά να έχει κάτι συγγενικό. Άλλωστε ο Κύριος
παρήγγειλε να Του προσφέρουμε ψωμί και κρασί, κι
Αυτός πάλι μάς ανταποδίδει «άρτον ουράνιον» και
«ποτήριον ζωής». Θέλησε να Του προσφέρουμε εμείς
εφόδια της πρόσκαιρης ζωής, κι Εκείνος να μας προσ-
φέρει την Αιώνια ζωή. Για να φανούν έτσι η χάρη Του σαν
αμοιβή και το αμέτρητο έλεός Του σαν πράξη
δικαιοσύνης.          
                                                  ( συνεχίζεται…)           

 

ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟ ΒΡΗΚΑΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
‘’ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ’’ τεύχος 132\2011 ΚΑΙ ΔΕΙΧΝΕΙ  ΤΟ  ΠΏΣ
ΣΚΕΦΤΩΝΤΑΝ ΑΥΤΟΙ  ΠΟΥ ΔΟΞΑΣΑΝ ΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ  ΜΑΣ.
            «Σύμβολο"Ελληνίδας Μάννας" του 'Έπους του 1940»
Ή κυπαρισσένια Μορφή της Κυπαρισσιώτισσας Ύπερπολύτεκνης
χήρας Μάννας (9 αγοριών καί 1 κόρης)
                                          ΕΛΕΝΗΣ  Ι. ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
«Πρός
Τόν Πρόεδρο της Κυβερνήσεως Κύριον Άλέξανδρον
Κορυζήν. Ό υίός μου Ευάγγελος Ί. Ίωαννίδης
άπωλέσθη εις τάς επιχειρήσεις της Κλεισούρας.
Παρήγγειλα εις τους τέσσαρας ήδη υπηρετούντας
υίούς μου:Χρίστον, Κώσταν, Γεώργιον καί
Νίκον Ί. Ίωαννίδην νά έκδικηθώσι τόν θάνατο του
 αδελφού των.
Κρατώ εις εφεδρείαν άλλους τέσσαρας: Πάνον,
Άθανάσιον, Γρηγόριον καί Μενέλαον Ί. Ίωαννίδην,
κλάσεων 1917 και νεωτέρων.
Παρακαλώ κληθώσιν ονομαστικώς καί ούτοι εις
πάσαν περίπτωσιν ανάγκης της Πατρίδος ή τυχόν
απώλειας έτερον τέκνου μου πρός έκδίκησιν εχθρού.
Γνωρίσατε Βασιλέα μας ότι ύστατον επιφώνημα θέλει
είναι: "Ζήτω ή Πατρίς"!».
                                                       Ελένη Ι. Ιωαννίδου,
                    Κυπαρισσία, 2 Φεβρουαρίου 1940                  

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ…
 
ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ΌΠΩΣ ΚΆΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ Η ΠΑΡΑΚ-
ΛΗΣΗ  ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ .
 
 
ΤΗΝ  19-1-2012 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ 3:30 μ.μ. ΘΑ ΓΙΝΕΙ
ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΟ  ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ι.Μ. ΑΓ.
ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΤΕΦΑΝΟ  ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΙΜΗ 8Ε
 
 
ΤΗΝ 20\1 ΠΡΟΣ 21\1 ΘΑ ΤΕΛΕΣΤΕΙ Ι. ΑΓΡΥΠΝΙΑ  ΕΠΙ
ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΑΓ. ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ ΚΑΙ
ΤΟΥ ΑΓ. ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΥ ΓΡΑΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΠΌ ΩΡΑ 9.30μ.μ.
ΕΩΣ 1.00 ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ
 
 
ΘΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΘΕΙ ΈΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ Η κ. ΑΘΗΝΑ ΒΑΣΣΑΛΟΥ
 
 
Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΕΓΕΡΣΕΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΣΗ ΤΟΥ Ι. ΝΑΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΠΑΡΕΚΛΗΣΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓ.ΛΥΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ
ΑΓ. ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ.
 
 
ΑΠΌ ΤΩΡΑ ΕΩΣ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ ΛΕΜΕ ΤΟ
ΠΙΟ ΚΑΤΩ
Κοντάκιο. Ήχος α'.
Ο μήτραν παρθενικήν αγιάσας τω τόκω σου, και χείρας του Συμεών ευλογήσας ως έπρεπε, προφθάσας και νυν έσωσας ημάς Χριστέ ο Θεός. Αλλ' ειρήνευσον εν πολέμοις το πολίτευμα, και κραταίωσον βασιλείς ους ηγάπησας, ο μόνος φιλάνθρωπος.