ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ 16-11-2014

I. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ  ΑΘΗΝΩΝ

Η ‘’ΜΑΡΤΥΡΙΑ’’ΤΟΥ  Ι. Ν. ΑΓ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ  ΚΑΙ  ΜΑΥΡΑΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΤΗΛ.210-9928744, 9965063                       www.agiamavra.gr

16\ 11 \2014   Tεύχος 177o  ¨Ετος 6ο

 

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
(Αρχιμανδρίτου Ιωάννου Καραμούζη)

α) Έννοια του όρου «Εκκλησία»

Ο όρος «Εκκλησία» στην αρχαιοελληνική του έννοια προερχόμενος από το ρήμα εκκαλώ δηλώνει τη συγκέντρωση και τη συνάθροιση πολιτών, προκειμένου να συσκεφθούν και να συναποφασίσουν για διάφορα σημαντικά ζητήματα. Στη Π. Διαθήκη αποκτά την έννοια της απλής συνάθροισης του Ισραηλιτικού λαού για θρησκευτικά, πολιτικά ή στρατιωτικά θέματα. Ωστόσο στο ίδιο κείμενο (της Π.Δ.) η λέξη «Εκκλησία» δηλώνει και το περιούσιο λαό του Θεού, τον Ισραήλ. Στη Κ. Διαθήκη ο όρος «Εκκλησία» σημαίνει πλέον τη σύνταξη εκείνων που πιστεύουν στο Χριστό, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζεται και ως βασιλεία, νύμφη, παστάς, άμπελος, λιμήν, πόλις, σύνοδος κ.λπ.

Παρ΄ όλα αυτά, η απόπειρα του να δοθεί ορισμός για το τι είναι Εκκλησία καθίσταται δυσχερέστατη αφού πρόκειται περί μυστηρίου. Και τούτο συμβαίνει γιατί η Εκκλησία έχει με αϊδιο τρόπο την αρχή της στο Τριαδικό Θεό, ενώ ταυτόχρονα είναι συνδεδεμένη μαζί του με μία σχέση αδιάσπαστη και άκρως αγαπητική. Ο ανθρώπινος νους δεν έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει αυτή τη σχέση Θεού - Εκκλησίας γιατί είναι μία υπέρλογη πραγματικότητα. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να την αισθανθεί εμπειρικά, πλησιάζοντάς την μέσα από τις περιγραφικές εικόνες που της αποδίδουν οι πατέρες της πίστης μας.

Ο απόστολος Παύλος στις Επιστολές του προς τους Χριστιανούς της Εφέσσου, της Κορίνθου, της Ρώμης και των Κολασαέων, παρουσιάζει την Εκκλησία με τα εξής χαρακτηριστικά: Είναι το σώμα του Ιησού Χριστού που έχει ως κεφαλή αυτόν τον ίδιο το Χριστό. Μέλη αυτού του σώματος είναι όλοι οι βαπτισμένοι Χριστιανοί, οι οποίοι βρίσκονται σε οργανική σχέση και εξάρτηση τόσο προς τη κεφαλή τους, δηλ. το Χριστό, όσο και μεταξύ τους. Κοινός σκοπός των μελών της εκκλησίας είναι ο αγιασμός που συντελείται

Ι. ΣΑΡΑΝΤΑΛΕΙΤΟΥΡΓΟΝ

ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ  ΘΕΟΥ ΓΙΑ 6Η ΣΥΝΕΧΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΘΑ ΤΕΛΕΣΤΕΙ ΣΤΟΝ Ι.ΝΑΟ ΜΑΣ ΤΟ Ι. 40ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΝ

ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΟ ΟΠΟΙΟΝ ΞΕΚΙΝΑ ΣΤΙΣ 15

ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΜΙΑΣ

Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΟΣΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ,ΔΗΛ.ΠΡΟΣΦΟΡΟ

 ΖΥΜΩΤΟ, ΑΝΑΜΑ, ΛΑΜΠΑΔΕΣ ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΙ, ΛΑΔΙ,

 ΚΑΡΒΟΥΝΑΚΙΑ ….

 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ   ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ

ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΑΝΕΞΟΔΗ ΚΙΝΗΣΗ ΒΟΗΘΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΜΟΥ.

 

ΔΕΝ ΠΕΤΩ ΤΟ ΜΑΓΕΙΡΕΥΜΕΝΟ ΛΑΔΙ ΣΤΟΝ ΝΕΡΟΧΥΤΗ.

 

TO ΜΑΖΕΥΩ  ΣΕ ΔΟΧΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΡΙΧΝΩ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΔΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΙΣΟΓΕΙΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ

ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

 

 

 

<<Η  ΑΓΙΑ  ΓΡΑΦΗ  ΕΙΝΑΙ  ΑΥΣΤΗΡΗ  ΜΟΝΟ  ΓΙΑ  ΕΚΕΙΝΟΝ  ΠΟΥ  ΔΕΝ  ΘΕΛΕΙ  ΝΑ  ΤΑΠΕΙΝΩΘΕΙ  ΚΑΙ   Ν’ΑΠΟΧΩΡΙΣΤΕΙ  ΤΟΥΣ   ΚΟΣΜΙΚΟΥΣ  ΤΡΟΠΟΥΣ  ΣΚΕΨΗΣ   ΑΛΛΑ  ΕΠΙΘΥΜΕΙ  ΜΑΛΛΟΝ  ΝΑ  ΖΕΙ   ΣΥΜΦΩΝΑ  ΜΕ  ΤΗΝ  ΔΙΚΗ   ΤΟΥ  ΕΜΠΑΘΗ  ΘΕΛΗΣΗ >> .

 

                                                                  ΟΣΙΟΣ  ΝΕΙΛΟΣ  ΣΟΡΣΚΥ ( 1433- 1508 )

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ…

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ :a) Όρθρος- θ. λειτουργία

  7.00 – 9. 00 π.μ.

                               β) Εσπερινός 5.00μ.μ.

ΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΆΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ (5.00μ.μ.) ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.

 

ΙΕΡΕΣ ΠΑΡΑΚΛΗΣΕΙΣ :

          Α) κάθε Δευτέρα στους Αγίους μας

          Β) κάθε Τετάρτη  στον  Άγιο Φανούριο

                         ΩΡΑ 5.ΟΟμ.μ. 

 

ΚΥΤΙΟΝ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΈΝΑ ΔΙΑΦΑΝΕΣ ΚΥΤΙΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ. ΕΊΝΑΙ ΓΥΑΛΙΝΟ ΌΧΙ ΓΙΑ

ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ‘’ΡΙΧΝΕΙ’’ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ  ΔΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΌΤΙ ΠΙΣΩ ΑΠΌ ΤΑ ΠΑΓΚΑΡΙΑ ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ ΤΙΠΟΤΕ  ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ.ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΗΝΗ

ΤΟΥ ΕΚΚΛ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΤΟΥ ΚΥΤΙΟΥ ΘΑ ΡΙΧΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΓΚΑΡΙ.

 

ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Ο ΔΙΣΚΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΙΑΧΘΕΙ  ΣΤΗΝ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ

ΕΙΣΟΔΙΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΝΕΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ Ι. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ.

 

ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΓΙΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ

ΠΡΩΤΑ Ο ΘΕΟΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 19\11

 

με τη συμμετοχή στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και με την έμπρακτη έκφραση της αγάπης στις μεταξύ τους σχέσεις. 

β) Οι τρεις φάσεις της Εκκλησίας

Η αρχή της ύπαρξης της Εκκλησίας τοποθετείται πολύ πριν την ενανθρώπιση του Χριστού. Γι΄ αυτό οι άγιοι πατέρες ομιλούν περί τριών φάσεων της εκκλησιαστικής ύπαρξης. Στη πρώτη φάση τοποθετείται η αϊδιος και στο νου του Θεού προΰπαρξη της εκκλησίας και η επάνδρωσή της από τις αόρατες πνευματικές δυνάμεις δηλαδή στους αγίους αγγέλους.

Στη δεύτερη φάση τοποθετείται η χρονική περίοδος από τον Αδάμ μέχρι το Χριστό. Σε αυτή η εκκλησία ενσαρκώνεται στα πρόσωπα του Αδάμ και της Εύας που ζουν προπτωτικά σε μακαρία κατάσταση. Με τη πτώση των πρωτοπλάστων έχουμε και τη πτώση της Εκκλησίας, η οποία διασώζεται στα πρόσωπα των Προφητών και γενικά των δικαίων της Π. Διαθήκης. Παρά την ύπαρξη της Εκκλησίας, έχει ακόμη δύναμη ο θάνατος και γι΄ αυτό ενώ οι δίκαιοι της Π. Διαθήκης έφθαναν στη θέωση, παρ΄ όλα αυτά κατέβαιναν στον ’δη.

Στη τρίτη φάση ανήκει η χρονική περίοδος που ξεκινά με την ενανθρώπιση του Ιησού και καταλήγει στη συντέλεια των αιώνων. Με την ενανθρώπησή του ο Ιησούς ανέλαβε καθαρή και αμόλυντη ανθρώπινη φύση και την ένωσε με τη Θεότητά του. Κατ΄ αυτό τον τρόπο η Εκκλησία λαμβάνει κεφαλή και γίνεται Σώμα Χριστού. Επιπλέον από την ημέρα της Πεντηκοστής οι άνθρωποι μπορούν με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος να γίνονται μέλη του Σώματος του Χριστού και ταυτόχρονα ναοί του Αγίου Πνεύματος. Γι΄ αυτό το λόγο κατά την Πεντηκοστή, η Εκκλησία από πνευματική γίνεται και σαρκική. 

                                                           Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ………