ΕΝΟΡΙΑΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ 23-2-2014

I. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ  ΑΘΗΝΩΝ

Η ‘’ΜΑΡΤΥΡΙΑ’’ΤΟΥ  Ι. Ν. ΑΓ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ  ΚΑΙ  ΜΑΥΡΑΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ ΤΗΛ.210-9928744, 9965063                       www.agiamavra.gr

23\ 2 \2014   Tεύχος 170   ¨Ετος 6ο

 

Μεταξύ Τελώνου και Ασώτου…

Έχουμε μπεί ήδη για τα καλά στο Τριώδιο και μεταξύ Τελώνου και Ασώτου η Εκκλησία εναρμονίζει κατάλληλα τις περικοπές και τα αναγνώσματα. Σήμερα διαβάσαμε από το κατα Μάρκον την μετάνοια της αμαρτωλής, ενώ ο θεολόγος Ιωάννης μας θύμισε στον Απόστολο:“μ γαπτε τν κόσμον μηδ τ ν τ κόσμ. άν τις γαπ τν κόσμον, οκ στιν γάπη το πατρς ν ατ· τι πν τ ν τ κόσμ, πιθυμία τς σαρκς κα πιθυμία τν φθαλμν κα λαζονεία το βίου, οκ στιν κ το πατρς, λλ’ κ το κόσμου στί. κα κόσμος παράγεται κα πιθυμία ατο· δ ποιν τ θέλημα το Θεο μένει ες τν αἰῶνα.             Μια θαυμάσια περικοπή λοιπόν πού μας κρατά μακρυά από την απάτη και ματαιότητα της ασωτίας. Είναι επίσης μια περικοπή εσχατολογική. Διότι η μετάνοια είναι θέμα εσχατολογίας. Θα λέγαμε πώς κάθε απόφαση μεταστροφής για την ζωή κατά Χριστόν είναι μια μικρή κρίση του κόσμου, πού νικάται και παράγεται. “ότι νυν κρίσις του κόσμου εστί και ο άρχων του κόσμου τούτου” εκβάλλεται έξω και “χαρά γίνεται εν τω ουρανώ επί ενί αμαρτωλώ μετανοούντι”. Και η χαρά στον ουρανό είναι μια αιώνια χαρά πέρα από κοσμικά και χρονικά και τοπικά σχήματα. Εικόνα ζωντανή της βασιλείας. Ας  σταθούμε λίγο στην περικοπή της αγίας αμαρτωλού. Γράφει ο όσιος Ιωάννης ο Σιναΐτης για αυτήν:«Είδα ψυχές που έρεπαν με μανία στους σαρκικούς έρωτες. Αυτές λοιπόν αφού έλαβαν  αφορμή μετανοίας από την γεύση του αμαρτωλού έρωτος, μετέτρεψαν αυτόν  τον έρωτα  σε έρωτα προς τον Κύριο. Έτσι ξεπέρασαν αμέσως κάθε συναίσθημα φόβου και εκκεντρίσθηκαν στην άπληστη αγάπη του Θεού. Γι αυτό και ο Κύριος στην αγνή εκείνη πόρνη (Λουκ. ζ΄37-40) δεν είπε ότι εφοβήθηκε, αλλά «ότι  ηγάπησε πολύ» και κατόρθωσε εύκολα να αποκρούσει τον ένα έρωτα με τον άλλον.»

Αγνή Πόρνη! Τί τρομερή και αντιφατική έκφραση. ”Περίεργη ” η ορθοδοξία. Για γενναίες ψυχές και ανοικονόμητα μυαλά. Γεμάτη με αγνές πόρνες και πονηρούς ευσεβείς. Σκανδαλιστικά υπέροχο. Δι αυτό και οι αρένες τελικά και οι σταυροί! Μια “ανήθικη ηθική”. Ένα ήθος δυσκολοχώνευτο! Σημασία λοιπόν να έχουμε πάθος και όχι πάθη. Να είμαστε άνθρωποι ζωντανοί, αποφασισμένοι, άνθρωποι πού τα “δίνουν όλα”. Γιατί  ο παθιασμένος και όχι ο εμπαθής είναι αυτός πού έχει την δύναμη προοπτικής, τις δυνάμεις μέσα του και την φλογερή διάθεση να μεταστρέψει τα πάθη σε αρετή και την φωτιά σε ζήλο, την παραζάλη σε αγάπη και την κάμινο της κόλασης σε λαμπάδα και πυρκαγιά θεϊκού έρωτα. Οι χλιαροί και οι νερόβραστοι δεν έχουν πολλές ελπίδες, σχεδόν μηδαμινές στον αγώνα του Χριστού(Αποκ γ 15-16) και άρα και στον αγώνα του Τριωδίου. Αυτοί είναι οι εμπαθείς, γιατί είναι σίγουροι για τον εαυτό τους και πονηροί. Και όποιος λιμνάζει και αργεί γεμίζει πάσης πονηρίας και εμπάθειας. Θέλει φωτιά! Προσφυώς ο κόσμος λέει πώς πέτρα πού δεν κυλάει χορταριάζει. Και αυτό όσο ροκ ακούγεται τόσο χριστιανικό είναι. Ευχόμαστε στην διαρκή κίνηση, στο άσβεστο πάθος, στον ωραίο ζήλο, στην ξεβολεμάρα μας, στην διάπλαση ότι έντονου και δυνατού έχουμε σε πραγματικά ωραίο και επαναστατικό. Έτσι μόνον έρχονται οι Αναστάσεις. “Ο Πατήρ έως άρτι εργάζεται”. Ας εργαστούμε και εμείς!

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ

ρακλς καί Πλοτος

 

ρακλς σοθεωθες κα παρ Δι στιώμενος να καστον τν θεν μετ πολλς φιλοφροσύνης σπάζετο. Κα δ τελευταίου εσελθόντος το Πλούτου, κατ το δάφους κύψας πεστρέψατο ατόν. δ Ζες θαυμάσας τ γεγονς πυνθάνετο ατο τν ατίαν δι᾿ ν πάντας τος δαίμονας προσαγορεύσας σμένως μόνον τν Πλοτον ποβλέπεται. δ επεν• λλ᾿ γωγε δι τοτο ατν ποβλέπομαι τι παρ᾿ ν καιρν ν νθρώποις μην, ώρων ατν ς π τ πλεστον τος πονηρος συνόντα.

 

λόγος λεχθείη ν π᾿ νδρς πλουσίου μν τν τύχην, πονηρο δ τν τρόπον.

ΠΑΡΑΦΡΑΣΗ

 

Μαζί με τους θεούς μπορεί ο Ηρακλής να φάει·

με σεβασμό, όπως έρχονται, όλους τους χαιρετάει.

Μόνο στον Πλούτο έσκυψε να μην τον αντικρίσει

κι εύλογα ο Δίας ζήτησε αυτό να του εξηγήσει.

« Γιατί εγώ όσο γύριζα σ’ όλους τους κάτω τόπους

τον είδα να επισκέπτεται μόνο κακούς ανθρώπους ».

 

ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ, ΜΕ ΤΙΤΛΟ:

<< ΕΝΑΣ  ΚΗΠΟΣ  ΑΓΑΠΗΣ >>

ΑΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙΤΥΠΟ.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ…

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ : a) Όρθρος  7.00 π.μ.

                           β) Εσπερινός 5.00μ.μ

  γ) Η Ι. Παράκληση στους Αγίους μας κάθε Δευτέρα 5.00μ.μ.

Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ :ΤΗΣ ΑΓ. ΦΩΤΕΙΝΗΣ 26\2

 

ΟΙ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΆΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΣ (5.00μ.μ. ).ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ.ΦΕΤΟΣ ΘΑ

ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΙΕΡΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

O π. Νεκτάριος Μουλατσίωτης θα μιλήσει στην Αγία Μαρίνα απόψε 5.00μ.μ.

ΕΟΡΤΗ Ι. ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΟΥ

ΤΗΝ 26\2 ΕΟΡΤΑΖΕΙ ΤΟ ΠΑΡΕΚΛΗΣΙΟ ΤΟΥ Ι.ΝΑΟΥ ΜΑΣ ΕΠ’ΟΝΟΜΑΤΙ ΤΗΣ ΑΓ. ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ

ΤΡΙΤΗ  25\2  Μ. ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ       6.00μ.μ.

ΤΕΤΑΡΤΗ 26\2 ΟΡΘΡΟΣ–Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ   7.00- 9.15 π.μ.                                                         

 

ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΓΙΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ 3.30 μ.μ.ΜΕ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΕΩΣ 40 ΑΤΟΜΑ

 

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΩΝ ΚΟΛΛΥΒΩΝ 5.30 μ.μ.

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟ ΠΡΩΙ Η Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 7- 9 π.μ.

 

ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΡΩΜΕ ΑΠΟ ΟΛΑ, ΕΚΤΟΣ ΚΡΕΑΣ,ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.