ενοριακό φυλλάδιο 8-4-2012

 

I.  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ  ΑΘΗΝΩΝ
Η ‘’ΜΑΡΤΥΡΙΑ’’ΤΟΥ Ι.Ν. ΑΓ. ΤΙΜΟΘΕΟΥ ΚΑΙ ΜΑΥΡΑΣ
ΗΛΙΟΥΠΟΛΕΩΣ  ΤΗΛ.210-9928744, 9965063     www . agiamavra . gr             
8\4\2012   Tεύχος 93¨Ετος 4ο
Ωσανά και σταυρωθήτω
Περάσαμε και εφέτος, μέσα από το αγωνιστικό στάδιο της Μ.
Τεσσαρακοστής. Διήλθαμε την ανακαινιστική οδό της
μετανοίας. Κολυμβήσαμε στο πέλαγος της νηστείας. Την
ψυχωφελή πληρώσαμε Τεσσαρακοστή. Και σήμερα Κυριακή
των Βαΐων, αναφωνούντες κι εμείς το «Ωσανά, ευλογημένος, ο
 ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου» μετά Βαΐων και κλάδων,
εισερχόμεθα στην Αγία και Μ. Εβδομάδα.
………Θριαμβευτική και μεγαλόπρεπος η είσοδος του Ιησού
στα Ιεροσόλυμα. Πλήθη αναρίθμητα συγκεντρώθηκαν για να
 ζητωκραυγάσουν τον Κύριο της ζωής και του θανάτου. Τον
ανακαινιστή του κόσμου, τον αναμορφωτή της ζωής, τον
αναμενόμενο Μεσσία. Τέτοια ήταν η υποδοχή ώστε,
 «Εισελθόντος αυτού εις Ιεροσόλυμα εσείσθη πάσα η
 πόλις».Αυτός προχωρεί. Εισέρχεται στη αγία πόλη. Την πόλη
την φονεύσασα τους προφήτας, την πόλη που έσβηνε κάθε
φωνή που ήταν ελεγκτική γι’ αυτήν. Εισέρχεται «καθήμενος
επί πώλον όνου»,γνωρίζοντας ότι στην κορυφή του Γολγοθά
 τον περιμένει ο Σταυρός. Γνωρίζοντας ότι όλος αυτός ο
κόσμος, όλος αυτός ο ενθουσιασμός , αμέσως μετά άρδην θα
 μετατραπούν. Το μίσος, ο φθόνος, ο φανατισμός, η εκδίκηση,
 θα μεταβάλουν το «Ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι
Κυρίου», σε «Άρον άρον σταύρωσον Αυτόν».
………. Αλλά, η ιστορία αυτή είναι τόσο παλιά, μα και τόσο
καινούρια. Ο Χριστός σταυρώθηκε μεν πριν 2000 χρόνια, αλλά
έκτοτε συνεχίζει καθημερινά να ξανασταυρώνεται. Το
«Ωσαννά» και το «Σταυρωθήτω», στο πρόσωπο του Χριστού
είναι δυο αλληλένδετες έννοιες που ποτέ δεν ξεχώρισαν,
 

 

ποτέ δεν έπαψαν να συνοδεύουν το Χριστό, και παράλληλα να
 είναι η πτώση και η ανάσταση η δική μας. Ακούει και σήμερα
ο Χριστός το «Σταυρωθήτω», από πολλούς και διαφόρους
 «Χριστοκάπηλους». Από αυτούς που το ευαγγέλιο στέκεται
εμπόδιο στα άνομα σχέδια τους. Από αυτούς που βάζουν
μέσα σε καλούπια τη διδασκαλία Του, που τον χρησιμοποιούν
 σύμφωνα με τα συμφέροντα τους, και τον
εκμεταλλεύονται για τις προσωπικές τους επιδιώξεις. Ακούει
το «Σταυρωθείτω» από αυτούς που δεν διστάζουν να τον
ανταλλάξουν με το χρυσό στην πρώτη ευκαιρία, από αυτούς
που εύκολα τον ξεπουλάνε και τον αποστρέφονται μη τυχόν
και διακινδυνεύσουν τον ευδαιμονισμό τους, κάτι δικό τους.Ο
Χριστός ξανασταυρώνεται, απ’ τους διώκτες της πίστεως,
τους καταφρονητές της Εκκλησίας, τον υλισμό, τον
ορθολογισμό την αθεΐα. Χιλιάδες οι στομφώδεις διαλέξεις, οι
πομπώδεις στα τηλεοπτικά παράθυρα αμπελοφιλοσοφίες,
ατέλειωτη η αμφισβήτηση από γνωστούς και μη εξαιρετέους
αρνητές και Χριστομάχους Σε τόνους μετριέται η μελάνη που
καθημερινά χύνεται, με στόχο μοναδικό να σπιλωθεί το όνομα
Του, να υβριστεί η θεότητα Του, να συκοφαντηθεί και να
γελοιοποιηθεί η εκκλησία Του. Δηλητήριο δραστικότατο,
περιτυλιγμένο με το χρυσόχαρτο, άλλοτε της ελευθερίας,
άλλοτε της δημοκρατίας, άλλοτε της τέχνης, που προσπαθεί
να δηλητηριάσει τις ψυχές και να κρημνίσει την πίστη.
Ξανασταυρώνεται ο Χριστός απ’ την θολοκουλτούρα της
 εποχής, που εκτινάζει στο πρόσωπο Του τη λάσπη που έχει
 συσσωρεύσει μέσα της, τα αμαρτωλά της απωθημένα, τα
 βλαβερά και τοξικά κατάλοιπα του υποσυνειδήτου της. Δυο
λοιπόν οι στάσεις ανέκαθεν απέναντι στο πρόσωπο του
 Ιησού. Η πρώτη εκδηλώνεται με την ανείπωτη χαρά της
συνάντησης μαζί Του. Εκφράζεται με τις επευφημίες και τις
ζητωκραυγές της ψυχής –το μυστικό προσωπικό μας
«Ωσαννά»-, υπογράφεται με την ταύτιση μας μαζί Του. Είναι
 στάση θαυμασμού, ευγνωμοσύνης, αγάπης, αφοσίωσης σ’
 Αυτόν. Η δεύτερη, είναι στάση αποστροφής, προδοσίας,
εχθρότητας, εγωπάθειας, κακεντρέχειας, υπερφίαλης και
προβληματικής προσωπικότητας.
 

 

Είναι η στάση του «Σταυρωθήτω»,ανά τους αιώνας. Σήμερα
λοιπόν, ο Ιησούς μπαίνει θριαμβευτικά στα Ιεροσόλυμα.
Μπαίνει και εκούσια, προχωρεί στο πάθος, στο Σταυρό, στον
τάφο. Ακούει το «Ωσαννά» και γνωρίζει ότι θα ακούσει αμέσως
 μετά το «Σταυρωθήτω». Μαζί του προχωράμε κι εμείς. Ποια
 όμως η στάση μας απέναντι του; Με ποιους θα ταυτιστούμε
και τι θα φωνάξουμε; Πόσοι από μας θα καταφέρουμε να
βροντοφωνάξουμε μέσα απ΄ ην καρδιά μας το «Χριστός
Ανέστη», την επόμενη Κυριακή και να νιώσουμε το
πραγματικό νόημα αυτών των λέξεων; Γι αυτό μας λέει ο Άγιος
Θεόδωρος ο Στουδίτης: «Αδελφοί και πατέρες, πλησιάζει, η
ημέρα του Πάσχα , αφού συν Θεώ περάσαμε την νηστεία.
Αλλά γιατί βιαζόμαστε να φτάσουμε στο Πάσχα, αυτό που
έρχεται και φεύγει; Δεν το γιορτάσαμε αυτό πολλά χρόνια; Και
 το Πάσχα λοιπόν αυτό θα περάσει. Διότι δεν υπάρχει τίποτα
το μόνιμο σ’ αυτόν τον αιώνα. «Οι ημέρες μας φεύγουν σαν τη
σκιά»(Ψαλμ. ρμγ΄.4), και ο βίος μας πορεύεται όπως ο
καβαλάρης ταχυδρόμος, ώσπου να μας φέρει στο τέλος της
 ζωής. Τι λοιπόν δεν είναι επιθυμητό το Πάσχα; Είναι
επιθυμητό και μάλιστα πολύ. Πώς θα μπορούσε να πει κανείς
όχι; Αλλά το Πάσχα που επιτελείται κάθε μέρα. Και τι είναι
 αυτό; Είναι ο καθαρισμός των αμαρτιών, η συντριβή της
καρδιάς, το δάκρυ της κατανύξεως, η καθαρή συνείδηση, η
νέκρωση των μελών που είναι στη γη, της  πορνείας,
ακαθαρσίας, πάθους, κακής επιθυμίας (Κολ. Γ΄.5), ίσως
 και κάποιας άλλης πονηρίας που παρατηρείται. Διότι όποιος
καταξιώνεται να ζει αυτά, όχι μόνο μια φορά το χρόνο, αλλά
για να  πω έτσι, κάνει Πάσχα, κάθε μέρα, και γιορτή
πολυπόθητη. Και όποιος δεν έχει τα όσα είπαμε πριν, αλλά
τον κρατούν τα πάθη, αυτός δεν μπορεί να γιορτάζει. Διότι
πως μπορεί να γιορτάζει αυτός που έχει Θεό την κοιλιά; Και
 πως αυτός που φλέγεται από σαρκική επιθυμία; Πως αυτός
που λιώνει από φθόνο; Πως αυτός που βυθίζεται στη
φιλαργυρία; Πως αυτός που υποδουλώνεται στην κενοδοξία;
 Πως αυτός που οδηγείται από όλα τα άλλα, πάθη; …Διότι δεν
μπορεί να φωτίζεται αυτός που είναι στο σκοτάδι, αυτός που
ταλαιπωρείται από τις αμαρτίες να γιορτάζει…». Γι’ αυτό
λοιπόν τη μοναδική αυτή νύχτα της Αναστάσεως, ας μην
έλθουμε σαν απλοί πανηγυριστές. Έτσι …για το καλό, έτσι  
γιατί το βρήκαμε. Ας μην περιορίσουμε το Χριστιανισμό μας
σε 10 λεπτά οχλοβοής, σπρωξίματος, επίδειξης, τυπικών
ευχών και μετά… «Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν
οι εχθροί αυτού…». Ας μην φωνάξουμε με τον τρόπο μας για
μια ακόμη φορά το «Σταυρωθήτω».Αλλά να έρθουμε με την
βεβαιότητα ότι: «Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον
Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος…»
                         Καλή Ανάσταση  π. Γ. Αλεντάς

 

Και φέτος η ενορία μας διαθέτει ωραίες
Πασχαλινές λαμπάδες τις οποίες
μπορούμε να πάρουμε από την
Είσοδο
 
 
ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΟΥΜΕ
ΟΛΟΥΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ
ΕΝΟΡΙΑ ΜΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ.ΟΠΩΣ Η ΚΥΡΙΑ
ΕΚΕΙΝΗ,ΠΟΥ ΕΞΟΦΛΗΣΕ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΜΟΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΠΑΛΚΟΝΙΟΥ 1045Ε
ΤΗΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΆΘΕ ΚΑΛΟ
 
 
 
 
 
 
ΙΕΡΟΝ ΣΑΡΑΝΤΑΛΕΙΤΟΥΡΓΟΝ
Όπως είναι γνωστό με την βοήθεια του Θεού θα τελεστεί και
φέτος το Ι. Σαρανταλείτουργον Του Πάσχα,δηλαδή καθημερινά
θα τελείται η Θ. Λειτουργία, στις οποίες  μνημονεύονται 
ονόματα υπέρ υγείας και υπέρ αναπαύσεως  των προσφιλών
 δικών μας. Στην εποχή μας που  τόσοι και τόσοι άνθρωποι
 βρίσκονται σε απόγνωση εμείς ας τους  βοηθήσουμε με την
προσευχή μας